Model hobby magazín digitálně
Toggle Content Náš tip
Pilové kotouče

Kvalitní pilové kotouče pro profesionály i domácí kutily za příznivé ceny

Annonce.cz

Chcete-li koupit nebo prodat nějaký letecký model doporučujeme inzerci leteckého modlářství na annonce.cz

Kvalitní nářadí

Široký výběr kvalitního nářadí pro Vaší dílnu. Nízké ceny, vše skladem, rychlé doruční

Inzerujte zde!

Máte zájem o reklamu? Kupte si textový odkaz na této pozici!


Toggle Content Sdílejte s přáteli

Toggle Content Přihlášení

Vítejte Anonymous

Přezdívka

Toggle Content Anketa
Líbí se vám tento web?




Výsledky :: Ankety

Hlasů: 273
Komentářů 2

Toggle Content Diskuze
Posledních 10 příspěvků

Helipárta 19.1.2019
Napsal Netopyr v sekci Akce, odkazy, zajimavosti,...., 1 09, 2019 at 17:33:40

Sezóna 2018/19
Napsal Netopyr v sekci Akce, odkazy, zajimavosti,...., 10 08, 2018 at 09:00:31

Jsem začáteční jaký bych si měl koupit RC VRTULNÍK????
Napsal Majkl v sekci Elektro, 2 13, 2018 at 12:37:49

Leden 2018
Napsal Netopyr v sekci Akce, odkazy, zajimavosti,...., 1 22, 2018 at 10:54:21

Sezóna 2017/18
Napsal Netopyr v sekci Akce, odkazy, zajimavosti,...., 12 06, 2017 at 10:53:51

Prosím o radu - Xiro Xplorer nebo K800 FPV??
Napsal Netopyr v sekci Elektro, 6 09, 2017 at 06:52:16

Sezóna 2016/17
Napsal Netopyr v sekci Akce, odkazy, zajimavosti,...., 3 23, 2017 at 20:33:32

Ovladač na dron
Napsal Netopyr v sekci Elektronika, 3 23, 2017 at 20:29:11

Dron a 3D brýle
Napsal moje4 v sekci Elektronika, 3 05, 2017 at 08:23:45

Sezóna 2015 -16 Bude?????????????
Napsal Netopyr v sekci Akce, odkazy, zajimavosti,...., 4 06, 2016 at 16:04:18


Toggle Content Galerie

Magazín › Kestrel 500 + Kestrel 500SX
Recenze

Kestrel 500 + Kestrel 500SX

Jako každý rok, i letos jsem se vydal na výstavu Modelhobby do Letňan a netrpělivě očekával jaké novinyk uvidím. Ikdyž vystavujících firem ubývá, tak se najde pořád dost zajímavého a především příznivci vrtulníků rozhodně nejsou nijak ošizeni, ba právě naopak, oproti předchozím ročníkův jich spíš přibývá. Mezi novinkami představenými na veletrhu mě velice zaujala dvojice vrtulníků Kestrel 500 a Kestrel 500SX na stánku RCzony. Podívejme se tedy na ně trochu podrobněji.


První čím vás dvojice vrtulníků Kestrel 500 a Kestrel 500SX v záplavě ostatních modelů této velikostní kategorie zaujme, je atraktivní maketový vzhled s velice zdařilou povrchovou úpravou, která je u obou typů stejná. Ikdyž na první pohled vrulníky vypadají stejně, tak i laik si brzo všimne nejpodstatnějšího rozdílu mezi oběma verzemi. Kestrel 500 je dvourotorák dnes téměř klasické konstrukce a po technické stránce nepřináší tolik nového. K prosazení mezi konkurencí musí využít především svého kvalitního zpracování, skvělých letových vlastností a atraktivního kabátku. Daleko snažší cestu na trh bude mít jeho jednorotorový bratr Kestrel 500SX, který zatím bude hledat konkurenci jen těžko. Obecně se traduje že jednorotorový vrtulník je dost divoký proti dvourotorákům a že čím je menší tím je to horší a v podstatě doposud neexistoval na trhu jednorotorový vrtulník se kterým by se dalo létat doma stejně jednoduše jako s dvourotorákem. Všechna tato tvrzení okamžitě přestala platit v momentě kdy byl na trh uveden model Kestrel 500SX. Přesto že se jedná o jednorotorový vrtulník je jeho stabilita fascinující a jeho ovládání je stejně jednoduché jako u jakéhokoliv kvalitního čtyřkanálového dvourotoráku. Troufám si tvrdit že tento model způsobí dost velkou revoluci v oblasti modelů na domácí létání.

V následujících řádcích se pokusím oba modely trochu podrobněji popsat, nejdříve se budu věnovat tomu co mají společné a pak se podíváme na odlišnosti obou typů.
Modely jsou dodávané v atraktivních obale, které nejen přilákají oko zákazníka už na pultu prodejny,ale i model dobře chrání při transportu. K pohodlné přepravě přispívá i ucho na krabici. Modely jsou v sadě komplet sestavené, takže se i po létání vejdou zpět a obal je možné nadále využívat bez nutnosti shánět přepravní kufr.



V balení najdeme vše potřebné k létání, tj. kromě samotného modelu je součástí setu vysílač pracující v pásmu 2,4GHz, dvoučlánkový Li-Pol akumulátor, nabíječ s balancérem, adaptér pro napájení nabíječe ze sítě, sada náhradních listů, pružinový držák potřebný ke změně módu vysílače a podrobný návod jak v anglickém, tak v českém jazyce.


Vysílač je stejný u obou typů modelů. Jeho provedení je velice kvalitní a díky tomu že dodaný set měl vysílač v módu 2, mohl jsem si hned ověřit jak je to s možností přestavby na mód 1 který jsem zvyklý používat. Přestavba je v návodu velice podrobně popsána a tak by s ní neměl mít problém ani začátečník. Po odšroubování zadního krytu je potřeba jen přehodit aretační západku, přendat pružinu držící knipl v neutrálu a vložit přiložený pružinový držák na druhou stranu. Do zapojení vysílače není potřeba nijak zasahovat, to obstará jeden switch přístupný na zadní straně vysílače. Vysílač je i co se týče vnitřního provedení a elektroniky zpracován velice kvalitně. I design vysílače je velice zdařilý, dobře se drží v ruce a ke keonfortu přispívá i možnost nastavení tuhosti i délky kniplů. K bezpečnosti provozu jistě přispěje i krytka switchů na zadní straně vysílače zajištěná šroubkem. Nemůže tím dojít k nechtěnému přepnutí reverzů nebo módu vysílače. Na zadní sraně je vysílač také vybaven konektorem učitel/žák, který lze využít buď k propojení dvou vysílačů při tréningu a nebo lze vysílač použít na ovládání simulátoru. K přepínání učitel/žák slouží jeden z přepínačů na horní straně vysílače. Druhý slouží k omezení výchylek a výkonu, čehož uřčitě rádi využijou začátečníci.



Konstrukce obou typů modelů je dost podobná a většina dílů je společných. Maketový trup modelu je vylisován z odolného lexanu a je opatřen atraktivní povrchovou úpravou. Ke kostře je trup uchycen prostřednictvím přistávacích lyžin, které jsou zasazené do rámu. V případě potřeby je sundání trupu otázkou pár vteřin, stačí jen opatrně výtahnout lyžiny a tím je zároveň trup uvolněn a lze jej sejmout. Trup je dělený na dvě části, které jsou vzájemně spojené tenkou tyčkou a pojištěné gumovými průchodkami. Po sejmutí krytu je dobrý přístup k celé mechanice modelu, servům i k řídící jednotce. Konstrukce mechaniky je velice jednoduchá, ale přitom účelná a odolná. K ovládání modelu slouží dvě serva umístěná na bokách. Od serv jdou táhla k desce cykliky a od ní k unašečům listů. K pohonu modelu jsou použity elektromotory řady 180. U dvourotorové verze jsou v rámu dva motory, u jednorotorové verze je v rámu pouze jeden motor a druhý menší je umístěn na ocase a pohání napřímo ocasní rotor. V přední části je umístěna řídící jednotka obsahující veškerou elektroniku, tj. přijímač v pásmu 2,4GHz, gyro, regulátor. K jednotce jou také připojeny dvě LED diody umístěné v přední části modelu. Led diody slouží nejen pro zpestření vzhledu modelu ale signalizují správnost spárování s vysílačem a přítomnost signálu. Ve spodní části rámu je umístěna klec pro upevnění akumulátoru opatřená vyklápěcími dvířky. Dvířka jsou dobře přístupná a tak není problém mít více akumulátorů a střídat je. K pohonu obou modelů je použit dvoučlánkový Li-Pol akumulátor, u jednorotorové verze s kapacitou 600mAh, u dvourotorové 800mAh.


Jako první jsem otestoval v letu dvourotorák a hned od počátku jsem byl s modelem velice spokojen. Chod celé mechaniky je velice klidný, model nemá snahu nikam utíkat a přitom velice poslušně reaguje na povely. Na přesnosti řízení se projeví celkové kvalitní zpracování všech dílů. Ani při létání na větší vzdálenost jsem neznamanela žádné rušení či výpadky v ovládání. Model má dostatek výkonu a celková doba letu ve srovnání s obdobnými modely je nadprůměrná. Známou bolestí většiny dvourotoráků je potkávání listů při prudších manévrech. Zřejmě i tento problém se konstruktérům podařilo na modelu Kestrel 500 odstranit, protože ani při divokých obratech se nic takového nestalo a model byl pořád dobře ovladatelný.



Na otestování jednorotorové verze Kestrel 500SX jsem se velice těšil, protože se jedná opravdu o unikátní řešení. Po zkušenostech s jinými menšími jednorotorovými modely jsem si raději na první let udělal doma více místa a startoval hodně opatrně. Veškeré obavy se ukázaly ihned po startu jako zbytečné. Model naprosto klidně stoupal, bez jakékoliv snahy někam utíkat a jeho řízení bylo stejně klidné a jednoduché jako u kteréhokoliv kvalitního dvourotoráku. Na ovládání modelu jsem si velice rychle zvykl a hned první let jsem si s ním i v malém obývacím pokoji zalétal stejně jako s výše popsanou dvourotorovou verzí. Jediný rozdíl je v trochu rychlejších reakcích na ovládání a je potřeba myslet dopředu protože k zastavení potřebuje o trošku víc času než dvourotorák. Je to až neuvěřitelné že takle malý jednorotorák může být tak klidný a snadno ovladatelný. Z modelu jsem byl opravdu nadšen a tak jsem jej vzal na Heliparty a nechal jej otestovat jak zkušenějším pilotům tak těm kteří teprve sbírají první zkušenosti na dvourotorákách. Někteří se nejprve trochu báli pučit si jednorotorový model, ale nakonec se k otestování nechali přemluvit a brzo zjistili že není čeho se bát. Všichni pilotáž modelu zvládli a někteří ihned začali uvažovat o zakoupení, což je pro model asi ta nejlepší vizitka, která řekne o kvalitě víc než sebelepší reklamní slogan.


V závěru této malé recenze nezbývá než konstruktérům firmy Nine Eagles pogratulovat k dobře odvedné práci. Zakoupením vrtulníku Kestrel 500, nebo Kestrel 500SX získá zákazník velice kvalitní model s vynikajícími letovými vlastnostmi a s atraktivním vzhledem. Výhodou je i to že RC souprava pracuje v pásmu 2,4GHz takže není nutné se starat o kanály a nehrozí nebezpečí rušení. Ani začátečník bez potřebných znalostí o provozu RC modelů tedy nemůže způsobit žádnou nehodu neuváženým zapnutím vysílače jako tomu bylo v pásmu 35 či 40 MHz.
Cena modelu Kestrel 500 je 3000,-Kč a modelu Kestrel 500SX 3300,-Kč. K modelům bude zajištěn kompletní sortiment náhradních dílů a záruční i pozáruční servis.

Na závěr ještě pár technických dat:

Kestrel 500


Průměr rotoru: 340mm
Délka: 355mm
Hmotnost:231,5g
Pohon: 2x motor řady 180
Akumulátor: 2s Li-Pol, 7,4V 800mAh
Doba letu: 12-15 minut


Kestrel 500SX


Průměr rotoru: 380mm
Délka: 355mm
Hmotnost:185g
Pohon: 1x motor řady 180
Akumulátor: 2s Li-Pol, 7,4V 600mAh
Doba letu: 10-12 minut




Cyberman




Poslal Cyberman v Pondělí, 06. Říjen 2008 @ 21:45:08 CEST (15702 čtenářů)

"Kestrel 500 + Kestrel 500SX" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře
Práhy
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Re: Kestrel 500 + Kestrel 500SX (Skóre: 1 )
podle Plavec v Středa, 18. Únor 2009 @ 13:36:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá a velice lákavá recenze. Mohl byste prosím ještě zmínit jak je to s venkovním lítáním? Dvourotor je jasný, jen za bezvětří. Ale co SX?
Děkuji.



Toggle Content Příbuzné odkazy
 Více o Recenze

Nejčtenější článek v sekci Recenze:
Kestrel 500 + Kestrel 500SX

Toggle Content Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.93
Hlasů: 16


Věnujte prosím chvíli ohodnocení tohoto článku:

Skvělý
Zajímavý
Dobrý
Nic moc
Špatný


Toggle Content Možnosti

Toggle Content Reklama


Citypension Kozel Říčany | www.heliforum.cz | České modelářské motory | www.darky-pohoda.cz | www.slevosled.cz | www.plavky.eu | www.svedske-nadobi.cz

Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy
Získejte registraci domén s tld .online, .space, .store, .tech zdarma!
Stačí si k jedné z těchto domén vybrat hosting Plus nebo Mega a registraci domény od nás dostanete za 0 Kč!
Objednat